måndag 18 mars 2019

Pale Green är finaste färgen





Den senaste tidens garnskapande har blivit en mormorsrutefilt. Det känns som om det var väldigt länge sedan jag sist virkade rutor. Pop tycker om den ljusa aqua-gröna färgen och efterfrågade en filt. Så länge som jag får förfrågan så virkar jag (fast förresten annars också! Men det är fint när barnen frågar).

Jag har använt King Cole Bamboo Cotton DK i färgerna svart, vit, pale green och så den blåturkosa som jag inte hade någon etikett kvar till och som verkar ha utgått? Det är något nästan meditativt att virka mormorsrutor och jag tycker speciellt om när de ligger i prydliga högar och väntar på att bli ihopvirkade.



Pale green is the prettiest colour

The past few weeks yarn crafting has resulted in a granny-square blanket. It feels like it has been ages since I last crocheted squares. Pop likes the pale aqua green colour and requested a blanket. As long as I get requests I will crochet (and obviously at other times as well, but it is lovely when the children put in requests!)

I have used  King Cole Bamboo Cotton DK in black, white, pale green and the blue turquoise, I have lost the label for that one unfortunately and it looks like it is no longer in production? I find granny-squares almost meditative to crochet and I specially like it when they are piled up neatly waiting to be joined together.

4 kommentarer:

  1. Those little crochet squares do look pretty sitting in a pile waiting to be joined to make your pop's blanket. Love the pretty green and white against the black background. This is a beautiful blanket, Anna.

    SvaraRadera
  2. Gorgeous !!!!!!!!!!!
    Have a shinny week !
    Anna

    SvaraRadera
  3. It looks so striking! And the bamboo cotton is always lovely, It must be great to get requests. I hope my little bump will want my homemade things when she's older! xxx

    SvaraRadera