torsdag 21 juni 2018

Granatäpple




Det hela började med att jag planterade några granatäpplekärnor förra året som faktiskt började gro! Därför letade jag runt efter lite skötselråd på nätet, som man gör, och då hittade jag denna fina vävda variant  av frukten. Direkt tänkte jag att jag vill sy ett liknande. Efter Harry Potter kaninen kände jag att jag var redo att ge mig på en lite större utmaning - granatäpplet. Det var svårt. Och iärlighetens namn är jag inte helt säker på resultatet. Men det passar iallafall bland växterna i växthuset, och de ljusgröna, pinniga granatäppleplantorna. Så jag låter det hänga där sålänge.


Pomegranate

It all started with me planting some pomegranate pips and when they against all odds actually started to grow, I turned to the internet for some care and advice. That is when I found this beautiful, woven version of the fruit. Straight away I thought I really wanted to try to embroider something similar. After the Harry Potter rabbit, I felt ready to take on a larger challenge - the pomegranate. It was difficult. And in all honesty I am not totally sure about the result. But it looks at home with the plants in the greenhouse and the pale green, wimpy pomegranate plants. So I'll leave it there for now.  


2 kommentarer:

  1. How amazing your pomegranate pips took root and began to sow. Your embroidery is pretty, Anna.

    SvaraRadera
  2. I think you are a bit of an expert at making cross-stitches from tapestries! This is great - and looks very pretty hanging out with the pomegranate plants - good work on growing them! Mrs Green-Fingers!! xxx

    SvaraRadera