tisdag 1 januari 2013

Under andras julgranar




 Lavendelpåsar och armband blev det till vänner, bekanta och familj i julklapp denna gången. Vi hade massor med lavendel i trädgården förra sommaren, så den kom väl till pass. Som dekoration virkade jag ugglor ungefär efter detta mönstret som jag sedan sydde fast på små påsar. Nu kommer det att lukta gott i garderoben hos de flesta jag känner!

Armbanden är gjorda av gamla knappskatter, med speciell färg till var dam.

Här har jag tillbringat morgonen med att städa ut julen, det är verkligen till att vara hepp hepp på nyårsdagen jag vet, men nu vill jag ha vår! Det enda som återstår är ängelns gloria och ett par hyacinter, fast hyacinter kan man inte få för mycket av så de får gärna vara kvar länge länge.

1 kommentar:

  1. Thanks again for that beautiful bracelet - so pretty!! Your photos are so good too! Those owls are really cute - love them! They might make it onto my giant 'to do' list!
    Maria xx

    SvaraRadera