torsdag 22 november 2012

Små askar




Jag ska minsann till Sverige en tur! Och träffa några av mina äldsta vänner. Då behovs lite presenter. Speciellt om de har döttrar i sisådar 3-8 års åldern. Visst kan man bara ge presenterna, men ibland är det roligt att fixa lite extra. Min syster lärde mig att vika dessa askar för en rackans lång tid sedan. Kom egentligen bara ihåg hennes råd att man skulle "följa motorvägen" när man klipper. Så jag satt här och pillade och vek och fick inte till något som skulle kunna liknas vid en motorväg. Men turligt nog visade det sig att jag faktiskt hade en ask i mina gömmor (den som spar han har!), misstänker att det faktiskt är den asken min syster hjälpte mig med. Så inom ett nafs hade jag mina presentlådor. Och några till faktiskt...

Och jaa, ugglor blev det.. Till båda tösabitarna. Redan efter andra inlägget skulle man kunna misstänka att hjärtat bankar lite extra för dessa fjäderfän här i Nummer 11. Då misstänker man rätt...

1 kommentar:

  1. De där askarna är verkligen beroendeframkallande när man väl satt igång. Dessutom är det roligt att testa sig fram med olika sorters papper. Har till och med gjort någon i tyg, förstärkt med vliseline.

    SvaraRadera