fredag 9 november 2018

Titas Poncho





Ja det här garnet känns ju bekant! Det är samma som jag använde till tröjan i förra inlägget. För en gångs skull köpte jag rejält med garn.

Ponchon är till Albi, därför kan det ju tyckas lite förvirrande att den heter Titas Poncho, men det är för att jag började sticka samtidigt som jag såg Kärlek het som chili, där huvudpersonen heter just Tita. Kanske en av de mysigaste av höstdagar, stickning och en bra film!

Ponchon är stickad efter eget mönster på rundstickor, uppifrån och ner, med omlagsökningar fyra gånger var femte varv. Eftersom Albi tycker om giraffer, så pyntade jag med en giraffknapp, som jag köpte på en mässa tidigt i våras, och som jag har längtat efter att få använda! Passar bra här tycker jag.


Tita's Poncho

Well doesn't this yarn look familiar?! It is the same I used for the jumper in previous post. For once I actually bought more than enough yarn!

This poncho is for Albi, so it might be a bit confusing me calling it Tita's Poncho, but that is because I started knitting whilst watching Like Water for Chocolate, where the main protagonist is called Tita. Probably one of the snuggest and coziest of autumn days, knitting and a great film!

The poncho is knitted on the round, top-down using my own pattern with YO increases four times every fifth row. Since Albi loves giraffes. I decorated using a giraffe button, bought at a fair early spring this year. I have so been looking forward to use it and it works well here I think.



November från sin bästa sida.

November showing off its best side.

3 kommentarer:

  1. November is showing off beautifully up there. Your poncho is fabulous. I love the yarn you used!

    SvaraRadera
  2. Very nice! Good to get extras out of that jumper yarn too. Love the little giraffe - a cute touch! xxx

    SvaraRadera