måndag 29 maj 2017

Tigertassar


Små tassar - stickade, stora tassar - virkade. Det är fashinerande att se vad som gömmer sig i ett garnnystan när man jamför stickning och virkning.

Sockfakta:

Virkade sockar: - se här!

Stickade sockar:

Mönster: Omarbetad! version av Winwick Mum sockmönster.
Garn: Tigerfärgat/mönstrat loppisgarn.



Tigerpaws

Little paws - knitted, big paws - crocheted. It is fascinating to see what is hiding inside a ball of yarn when you compare knitting and crochet.

Sockfacts:

Crocheted socks: please see here!

Knitted socks

Pattern: Reworked! version of Winwick Mum sockpattern.
Yarn: Tiger coloured/pattern flee-market find.


Tack för besöket!
Thank you for visiting!

4 kommentarer:

  1. Love these woolly socks. The differences re knitting and crochet are amazing!

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut! Önskar att jag 1) kunde 2) tyckte om att sticka och virka. Mest för att jag är galen i raggsockor. Men, jag gissar att man inte kan ha hur många intressen som helst. I alla fall räcker inte min tid till till allt jag vill göra. I dag ska den dock räcka till massor av trädgårdsarbete. Tur att man kan lyssna på ljudbok samtidigt och slå ihop två saker man verkligen gillar :D

    Kram och solsken
    Linda

    SvaraRadera
  3. How cute - matching socks! And it really is amazing the different effect created with the same yarn, by either knitting or crocheting! xx

    SvaraRadera