måndag 9 november 2015

Täljt och snidat

 
Ganska så länge har jag varit sugen på att göra egna virknålar i trä. Med min trogna verktygslåda bestående av en gammal kökskniv, en avbitartång, sandpapper och en nagelfil samt ett gäng pinnar så blev det slutligen så att jag satte igång med mitt träslöjdande. Hemskt tillfredsställande. Och även mer så eftersom jag faktiskt kan virka med de färdiga virknålarna! Denna gången använde jag hassel och lind, men jag håller ögonen öppna efter annat att prova. Eventuellt så är det kanske värt att uppdatera verktygen också...
 
 
Wood carving
 
For quite some time I have fancied trying to make my own crochet hooks from wood. So the other day I got my trusty toolbox with its collection of fine tools - old kitchen knife, wire cutter, sandpaper and a nail file - out and together with a bunch of sticks I started my wood carving. Very satisfying! And even more so since I can actually crochet with the finished hooks! I used hazel and lime this time, but I am keeping my eyes open for other types of wood to try. Might also be worth updating the tools... 
 

Tack för besöket!
Thank you for visiting!

2 kommentarer:

  1. As I said on Saturday, I am so impressed with these hooks!! They look so smooth and touchable - and I can't believe how perfect the hook ends look - I am in awe! These really are amazing!! xx

    SvaraRadera
  2. Thank you! I am honestly surprised they work. And that it is so enjoyable making them. I cannot remember doing anything with wood since school and in those days I was not too keen. My heart always been with the yarn and fabric. But now... I have added a carving knife to my Christmas list! xx

    SvaraRadera