fredag 13 december 2013

Snöfall






Jag har virkat ett snöfall. Min syster sa en gång att det är något maniskt över mitt virkande och i detta fallet kan hon nog ha rätt. Jag har haft huvudet fullt av snöflingor de senaste dagarna. Perfekta att veva ihop på kvällen i soffan. Jag har använt mönster från denna bloggen -  här finns fantastiska snöflingor med beskrivningar, men också här och här. Sedan har jag kombinerat och hittat på egna. Ingen snöflinga är den andra lik, eller hur?
 
Nu har vi snöflingor överallt!
 
 
I have crocheted a snowfall. My sister once said there is something of a frenzie over my crocheting and in this case she might be right. I have had my head full of snowflakes lately. They are the perfect sitting in the sofa craft. I have used patterns from this blog - amazing snowflakes and descriptions, but I have also used this and this. From the original patterns I have made new combinations but I have also made up my own. No two snowflakes are the same right?
 
Anyhow - there are now snowflakes everywhere!
 

 
I krukor, i granen, i bilen (såklart...)
 
In pots, in the Christmas tree, in the car (of course...)


 
nya julörhängen..
 
Jag har också skickat snöflingor med speciella julkort i år. När tiden finns är det roligt att skicka med något personligt.
 
 
new Christmas earrings..
 
I have also sent some with the Christmas cards this year. When there is time I like to send along something personal.
 

Jag kan också rekommendera boken 60 Crocheted Snowflakes av Barbara Christopher, beskrivningarna däri har jag använt tidigare - se exempel ovan. Massor med ideer och inspiration!
 
 
I can also recommend the book 60 Crocheted Snowflakes by Barbara Christopher, I have used these patterns earlier - see examples above. Loads of inspiration and ideas!

3 kommentarer:

  1. Vilka söta snöflingor. Perfekt snabbt litet projekt som jag kan tänka mig att man lätt blir lite manisk av... Virka på. Vilken härlig mani att ha. :D
    xxx
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera