tisdag 9 juli 2013

Hjärtans hjärtansduk!




Jag har en pärm (en riktig som man bläddrar i) full av virkmönster och inspiration. Bland annat så har jag däri en bild på en hjärtansduk, utan mönster, som jag har tänkt att jag en dag ska lura ut. Men som vanligt räcker ju tiden inte till så tala om lycka och glädje när jag helt plötsligt under en eftermiddags surfande ramlade över mönstret!
 
Risken är nu att det blir hjärtansdukar till alla jag känner. Min syster nämnde i förbifarten att hon hade lite grönt i köket - så vad passar inte bättre till födelsedagen än en träningsoverallsgrön hjärtansduk?! Lurar också på att göra något med en vit variant till min väninna som gifter sig. Tänker också massa små vita i granen, som snöflingor - inte för att jag längtar dit, men sådant måste ju planeras i tid.
 
Dukfakta
 
Virknål: 3mm till den gröna och 2mm till den vita
Garn: Bomullsrester
Storlek: Grön 13cm i diameter, vit 10cm i diameter
Mönster: Hearts Desire Doily 
 

1 kommentar: