tisdag 14 april 2020

Knitted - a catch up!





Idag är det inte så varmt här i UK så då passar det med lite stickat tänkte jag. Jag stickar väldigt många sjalar - kanske dags att en dag öppna en sjalshop? Ibland går de snabbt - den översta sjalen tog ett par kvällar framför tvn, andra gånger inte fullt så snabbt - sjalen på bilden i mitten kallar jag Mors Dag Sjalen. Den skulle varit färdig till Mors Dag förra året, men var klar detta året istället.

Stickar jag inte sjalar så ger jag mig på en och annan tröja. Nederst syns en randig tröja till Pop, och en tealfärgad med flätor på ärmarna till mig.( Jag är väldigt nöjd med flätorna, det var mycket räknande och hålla reda på varv, men väl värt det!) Vi gick 1.5 månader utan fungerande husvärme under vintern så stickade tröjor var ett måste!

Not so warm in the UK today so I thought I'll catch up on the knitting. I do knit quite a few shawls, might be time to open a shawl shop soon? Sometimes I knit quickly - the shawl on the first picture took a couple of nights in front of the TV, other times it takes a bit longer - I called the shawl in the middle picture The Mother's Day Shawl, because the plan was to have it finished for Mothers Day last year. However not until this year's Mother's Day did it leave my knitting needles.

If I am not knitting shawls I quite often knit jumpers, at the bottom picture there is a stripy jumper for Pop and a teal jumper with cables running down the sleeves for me (I am very happy about those cables - a lot of counting but well worth it!). We had little to no heating for 1.5 months during this winter so knitted jumpers was the only way forward.

3 kommentarer:

  1. Such lovely woollies you have fashioned, Anna. All are beautiful. I particularly love those cables and your pop's jumper is just perfect. So lovely to visit your beautiful woolly place.

    SvaraRadera
  2. Beautiful !!! All of them !!!
    Have a nice day !
    Anna

    SvaraRadera
  3. Some lovely knitting! You get so much done! Very good cabling too. I really want to knit a jumper or cardigan... yes, another thing for the list! It takes me long enough to knit a simple cowl, so who knows if it will ever happen! xx

    SvaraRadera