tisdag 28 januari 2014

Ny sjal


I somras köpte jag några härvor mjukt bomullsgarn på loppis, lyckligtvis har jag fått en garnvinda av min mamma, så efter lite vevande och snurrande (och inte alls så jobbigt som jag fått för mig) hade jag mina nystan.
 
I bought a couple of skeins of soft cotton yarn at a flee market last summer. Luckily my mum gave me a yarn winding tool ( I am sure it has a good approriate English name, but I don't know it..), after a bit of winding (not as boring or difficult as I thought) I had my balls of yarn.
 

 
Och virkade något ljuvt och romantiskt..
 
And crocheted something sweet and romantic..


Nä! Dödskallesjalen! Vad jag verkligen tycker om med den är att den ser ut som något ur ett bröllopsmagasin vid första anblicken, men när man tittar närmare får man en rolig överraskning.
 
No! The skull shawl! What I really like about it is that it first looks like something out of Bridal Weekly but when you take a closer look you get a fun surprise.
 

 
Definitivt det roligaste jag har virkat på länge och det sitter redan en ny dödskallesjal på nålen. Till Albi som knappast kan vänta tills den är klar. 
 
Jag har använt mig av detta mönstret . Jag beundrar verkligen personer som sitter ner och gör sådana bra och lättvirkade mönster och sedan delar med sig! Tack!
 
 
It is definitely the most fun crochet for a long time and I have already another one on the hook. For Albi, she cannot wait until hers is ready.
 
I have used this pattern. I really admire people who make great easy to follow patterns and share them. Thank you!


I also want to say a warm welcome to my new followers. Very exciting! And thank you all for lovely comments!

4 kommentarer:

  1. Ha! Vilket roligt och oväntat mönster!

    SvaraRadera
  2. Wow - what an amazing shawl!! My daughter would really appreciate this!! Sam xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Sam, thank you for your comment! There is an english version of the pattern here: http://kungenomajkis.blogspot.co.uk/2013/04/virkad-doskallesjal-med-monster.html ,it is a little bit different around the eyes compared to the pattern I used, but you will more or less get the same end result. It is really fun to make! x

      Radera
  3. My sister-in-law's sister would love this - she loves anything with skulls!! Very effective!
    Maria xx

    SvaraRadera